Hjerteforeningen Allerød

Foredrag om Pacemaker / ICD

Hvorfor får man en Pacemaker / ICD?

Hvilke funktioner har de og hvordan er det at leve med dem?

Kom og hør Laboratorietekniker Britta Ege Christensen forklare.

Britta Ege Christensen har i 37 år været ansat i Hjertecentret på Rigshospitalet,- ledende laboratorie tekniker af cardiologisk laboratoriums ambulatorium for pacemaker (PM) og implanterbare defribrillatorer ( ICD). Speciale i undervisning af ICD og pacemakere for såvel personale som patienter. Medopstarter af de fleste af den elektriske del af hjertets undersøgelses problematikker og efterfølgende indkøringer af de dermed endelige behandlings metoder, – som selvfølgelig løbende er udviklet og stadig udvikles til det det er d.d. Medforfatter af pjecer til de fleste patientinformationer vedr. den elektriske del i hjertet og ligeledes medopstarter af patientinformationer der foregår fysisk på hospitalet vedr hjertets elektriske problematikker og mulige behandlinger.

Allerød Bibliotek
Den store sal