<>Facebook logoIkon-TelefonSlice 1HF Logorip_downSlice 1Slice 1
Hjerteforeningen Allerød

Forhøjet blodtryk = den snigende dræber

Skrevet torsdag d. 2. februar 2017

Den 1. februar 2017 om aftenen var der travlt på Kirkehavegård i Allerød, idet Hjerteforeningen i Allerød afholdt foredrag og generalforsamling.

Som opvarmning til den årlige generalforsamling havde vi fået Ilan Raymond, som er Specialeansvarlig Overlæge på Holbæk Sygehus,  til at holde foredrag om forhøjet blodtryk.

Ilan Raymond holdt et meget inspirerende og levende foredrag om Forhøjet blodtryk.

Ilan gav først en let forståelig beskrivelse af menneskets kredsløb, og dernæst beskrev han, hvad et forhøjet blodtryk er, hvornår har man et forhøjet blodtryk, hvilke følger kan det have, og endelig hvad kan der gøres imod et forhøjet blodtryk?

Ilan´s PowerPoint fra foredraget kan ses her:    Forhøjet blodtryk og virkningerne af et sådan

Vi havde forventet 40 tilhører, men kort tid før foredraget skulle begynde, var dette tal passeret, og der kom stadig mange til, så vi fik travlt med at sætte yderligere borde og stole op. Da foredraget begyndte var vi ca. 100 deltagere.

100 interesserede tilhører til foredrag
Lene præsentere Ilan

Lene Leffland bød på foreningens vegne foredragsholderen velkommen lidt over kl. 19. Foredraget var planlagt til at vare 1 time, men først 1½ time senere afsluttedes foredraget, da vi skulle videre med generalforsamlingen, og spørgelysten var da stadig stor,  så den dygtige overlæge havde ikke nemt ved at slippe fri af alle de, der gerne ville drøfte problemet på tomandshånd.

Foredraget var en kæmpe succes, hvorfor en senere gentagelse kan overvejes.