Hjerteforeningen Allerød

Start på Cykelture i Allerød

Skrevet tirsdag d. 9. maj 2017

Hej alle
En lille rapport fra hjerte-og diabetesforeningens første fællestur.

Lidt over kl. 19.00 var vi klar til afgang. Der var deltagere fra både hjerte og diabetesforeningen samt uden for. Vi deltes hurtigt op i 3 hold. Med Ludvig i spidsen i god fart, en næste gruppe med undertegnede i, forsøgte at hænge på, og endelig en gruppe med bestyrelsesmedlem fra diabetesfolket, som agterlanterne, stampede afsted i det kuperede terræn i skrap modvind.. Ved Frederik 7´Vej var der samling, Ludvig måtte erkende det var et år siden vi sidst var ude at køre, luften var gået af ham, hvorfor vi fortsatte i samlet trop, til første naturstop; uglen der nu gennem flere år har holdt til i samme træ, og også i dag var “hjemme”, men dog trak sig længere tilbage, da vi forsøgte at komme tættere på. Derfra gik det gennem skoven til Oldtidsvejen og vadestedet, som vi gik ned og beså. Flere gav nu udtryk for de syntes det var blevet koldt om fingrene, hvorfor det blev besluttet at afkorte turen, og et af bestyrelsesmedlemmerne, der ikke bor så langt fra skoven, mente at han godt kunne huse hele flokken til en kop kaffe. Alle takkede ja, og efter en god times hygge hjemme hos ham, sluttede vi af med en rimelig lang og stejl bakke til hjemturen. Alle var enige om det havde været en både hyggelig og god tur, startene i dejlig solskin, men rimelig koldt til sidst, og med at vi alle mødes igen på mandag.
kh. Stig
Ps: Glemte vist at oplyse, at der på hver af de tre hold var to deltagere-