Brug din lokalkomité – vi er til for dig
Hjerteforeningens lokalkomité i Allerød repræsenterer knap 825 medlemmer – i en kommune, der har en vision om at blive en af landets sundeste!

Bestyrelsen består af 8 demokratisk valgte medlemmer, der arbejder frivilligt. Se bestyrelse

Lokalkomiteens kontakt e-mail: hjerter.alleroed@gmail.com

Det frivillige arbejde har afgørende betydning for at udbrede Hjerteforeningens arbejde lokalt. Vi arbejder for oplysning, forskning, forebyggelse, behandling og støtte til hjertesyge.

Lokalkomiteen må gerne blive større, så får vi mere indflydelse lokalt. Vi opfordrer derfor så mange som muligt til at melde sig ind i Hjerteforeningen og være aktiv i lokalkomiteen. ”VI KAN LØFTE I FLOK”

Vi er ikke politiske, men har et tæt samarbejde lokalpolitisk – bl.a. i Sundhedsnetværket – om en sundhedsfremmende kommune.

Vi ønsker at være synlige og inddrage den enkelte borger via diverse arrangementer, motion, foredrag og andre aktiviteter lokalt.

Vi ønsker et tæt samarbejde med pressen – herunder lokalaviser – for dermed at udbrede kendskabet til vores vigtige arbejde.

Bedre behandling og systematisk forebyggelse har resulteret i, at dødsfald pga. hjertesygdomme er faldet med mere end 15 procent de sidste fem år, men det er stadig kun 6 procent, som overlever et hjertestop, hvis det sker udenfor hospitalerne. Så hjælp dig selv med at forebygge hjertestop med en sund livsstil, og hjælp andre ved et hjertestop ved at lære at redde liv.

Hjertestier
Vi har desværre aktuelt ikke en permanent hjertesti i Allerød.

Du kan se en omtale af alle vore kommende arrangementer under kalenderen.